Ontdek PLUS

Roel Poortman

Kent 1 personen

NA
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Roel Poortman en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Roel Poortman heeft 0 klassenfoto's en kent 1 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Ik heb hier gelukkig niet lang opgezeten.

    Ik heb hier gelukkig niet lang opgezeten. Mijn ouders hadden snel door dat dit niet de school was waar ik me happy voelde. Maar van de jaren die ik er gezeten heb, kan ik me nog wel m'n drie vriendjes/ vriendinnetje herinneren. Bram, Floor en Jenniver. We waren altijd samen in de pauzes, totdat ik in groep vier van school gehaald werd en naar de Albert Schweitzer ging. Het vervelendste vond ik wel, dat ik hun weer terug zag met zaalvoetbal en hockey en dat ze me niet meer 'kende'. Ik begon mijn loopbaan als schoolier bij juffrouw Hetty in de kleuterklas, waar ik regelmatig te vinden was in de bouwhoek en in de poppenhoek met Leonie Roos volgens mij. Kortom hier werd al duidelijk dat ik een heel zachte persoonlijkheid ben met technisch inzicht. Daarna ben ik gestraft door me in de klas van juf Jolanda te trappen. Dit was niet bepaald mijn lievelingsjuf uit mijn schoolperiode. En gelukkig had mijn ma dat ook door.

    2e Amstelveense Montessoris..., 1986

    Ja, helaas, we moesten samen met de plesmanschool.

    Ja, helaas, we moesten samen met de plesmanschool. Van mij had dat niet gehoeven. Ik zat op de albert schweitzer best. Maar goed, ik heb mijn tijd rustig doorgebracht bij meester Jan, toch wel een van mijn favoriete meesters allertijde. We kregen voor een week opdrachten aangereikt en dan mocht je zelf je planning gaan indelen. Dat lag me prima. Zelfstandig werken is aan mij wel uitbesteed. Ik maakte mijn opdrachten zo snel mogelijk en dan kon ik de laatste dagen van de week mezelf gaan vermaken met leuke dingen. En dat kon bv tekenen zijn. De guppen die ik me nog goed herinner zijn, Jonas, Hendrik, Roger, Brian en Jeroen. Wat de meiden betreft, Femmy, Simone, Sylvia en Angela weet ik me goed te herinneren, waarvan Femmy en Sylvia ex-vriendin mogen heten, voor zover als dat wat voorstelde natuurlijk. Oh en dan nog Smahen(?), die was ook altijd goed aanwezig in de klas, die leuterde een uur in een kwartier. Tot slot wil ik ook graag vermelden dat de schoolweek op Texel wel erg tof was. Dat heeft die meester Jan toch wel goed georganiseerd. De dropping was stoer en kostte je je kleren door die doornstruiken, de strandwandeling met windkracht 10! was ook belevenis en dat vele fietsen. Ik weet nog goed dat Danny vertegenwoordigd was met zijn cross-fietsje, die jongen moet zich een versuffing getrapt hebben. Ja, leuk als je er zo eens over nadenkt.

    1e voor Daltonondw Roald Dahl, 1991

    Voor mij de beste school in het voorgezet onderwijs, omdat ik hier MAVO kon volgen en toch nog een beetje uitgebreide technieklessen had.

    Voor mij de beste school in het voorgezet onderwijs, omdat ik hier MAVO kon volgen en toch nog een beetje uitgebreide technieklessen had. Dat is iets wat in Amstelveen niet echt mogelijk was. Verder heb ik hier maar een echte vriend gehad en dat was Mark van Egmond, voor de rest waren het voor mij allemaal 'vage kennissen'. Wat leraren betreft staat 'Augie' toch wel op één van leraren waar je de meeste herrineringen aan hebt, let wel, niet de BESTE, maar de MEESTE. Daarna heb je Honkoop, Dekker, van Genk, Bosma, Bullens, Bartels en Maandag die ik me nog kan herinneren. Van Genk met z'n eindeloze verhalen, want als je een goed intro had, dan kon je in een les net niets leren van datgeen waarvoor je daar zat, hetzij aardijkskunde, hetzij geschiedenis. Bosma met zijn strenge geloof in de normen en waarden, SAAI! En daarnaast nog economie, wat nog SAAIER was. Bij Honkoop en Augie moest je gewoon je best doen, dan had je geen last van ze, maar deed je dat niet dan was je vaak het 'zaadje'. Hier mocht je regelmatig de andere kant van het klaslokaal bekijken of een briefje halen, of je schrift gaan zoeken in het lokaal. Dekker heb ik de leukste herrineringen aan, ten eerste omdat zijn manier van lesgeven me wel lag, rustig aan, zo nu en dan tijd voor een lolletje en ten tweede omdat ik natuurkunde een leuk vak vond. En wat de rest betreft, ach, je klooide maar wat aan in de hoop dat die 50 minuten zo voorbij waren en dan mocht je de volgende 50 minuten in gevangenschap gaan uitzitten. En gelukkig heb ik maar de minimale tijd 'gezeten' van 4 jaar, daarna stond ik weer op vrije voeten!

    Thamen, 1994