Ontdek PLUS

Monique van Hoof

Kent 0 personen

LIVING_TOGETHER , 1 kinderen
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Monique van Hoof en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Monique van Hoof heeft 0 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Ik heb 3,5 jaar over mijn opleiding gedaan en in 2 groepen gezeten.

    Ik heb 3,5 jaar over mijn opleiding gedaan en in 2 groepen gezeten. Ik kan me niet heel veel namen meer herinneren. Aan mevrouw Zr. Geurts heb ik alleen maar goede herinneringen; een geweldige vrouw. In de opleiding mevrouw Bennis, Paul (huisarts?).

    Coudewater, 1974

    In 1962, na 2 jaar naar de kleuterschool gelopen te hebben, kwam ik op de meisjesschool.

    In 1962, na 2 jaar naar de kleuterschool gelopen te hebben, kwam ik op de meisjesschool. Ik begon in de klas van juffrouw Schreurs. Nadat ik de 1e communie had gedaan liepen we iedere dag voor het ontbijt naar de kerk dan terug naar huis voor het ontbijt en weer naar school. Juffrouw van Hinsbergen controleerde wie wel en wie niet naar de kerk was geweest. Processies lopen; bij de kerk snoep grabbelen als er iemand trouwde. In de 3e klas moesten we naar een dependance op de jongensschool. Er werd een speciale speelplaats voor ons meiden aangelegd. Ik herinner me natuurlijk Inge Spee, Servi Smeets die vanuit Brazilië terug naar Nederland kwam, Melanie de La Hey, Jeane Beurskens van de fietsenmaker, Truusje Poels van de schoenmaker. In de 4e klas, april 1966, ben ik verhuisd naar Uden in Brabant.

    Lambertusschool (RK meisjes..., 1962

    Wij waren de eersten die te maken kreeg met de zgn.

    Wij waren de eersten die te maken kreeg met de zgn. Mammoetwet. Op 01 augustus 1968 wordt de Wet tot regeling van het Voortgezet Onderwijs (de Mammoetwet) ingevoerd. Oude schooltypen zoals MULO, HBS en MMS gingen op in een nieuwe structuur van MAVO, HAVO en VWO. In het beroepsonderwijs kwam er een indeling in Lager- Middelbaar- en Hoger Beroepsonderwijs. Leerlingen konden kiezen voor een theoretische of een beroepsgerichte opleiding waarbij doorstroming van het ene naar het andere schooltype in principe mogelijk werd. De invoering hield ook in de het vak Moderne Wiskunde werd geintroduceerd. Leraren die gewend waren in de oude MULO stijl les te geven, kregen nu te maken dat de jongeren zelf konden kiezen welke vakken ze namen. Was het een succes? Voor mij is die hele periode een periode van losgelaten zijn en niet weten hoe je daarmee om moest gaan. Gevolg: desinteresse van de leraren in mij en omgekeerd. Ik kan me niet een docent herinneren waar ik ooit een gesprek mee heb gevoerd. Is hier de afkalving van het onderwijs begonnen?

    st Aloysius MAVO, 1968