Ontdek PLUS

Marty Baets

Kent 6 personen

Getrouwd
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Marty Baets en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Marty Baets heeft 6 klassenfoto's en kent 6 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Dit is echt lang geleden! Wat ik me hier nog van herinner? Niet zo heel veel.

    Dit is echt lang geleden! Wat ik me hier nog van herinner? Niet zo heel veel. Ik heb les gehad van juffrouw Tiny en juffrouw Wil. We speelden buiten op de speelplaats met van die grote metalen trapauto's / skelters, waar we dan in volle vaart mee op elkaar afreden. Het schoolgebouw stond aan de Boutestraat, maar is al lang geleden afgebroken. Weet eigenlijk helemaal niet wat er in het huidige gebouw zit, bedenk ik me nu.

    Mariakleuterschool, 1977

    Afstudeerrichting: analytische chemie.

    Afstudeerrichting: analytische chemie. Zaken die mij als eerste te binnen schieten als ik aan deze school denk zijn; de ontgroening in 1991, de vrijheid qua volgen van les, de colleges, het rikken in de pauze met ons vaste groepje van vier (Patrick Hendriks, Edwin Geurtz, Maurice Kunen en ikzelf natuurlijk), het eten van friet e.d. samen met Micky en Kees bij de "frietpik", de cafebezoeken in Venlo de laatste dag voor iedere vakantie, de overstromingen die er in 1993 vlak voor de kerst waren waardoor we geen les hadden, de altijd volle trein van en naar Venlo, en last but not least de supertijd die deze jaren zijn geweest!

    Fontys Hogeschool HLO, 1991

    Economie van Rademakers, les op het scherpst van de snede! Een les begon met het vallen van een doodse stilte als meneer Rademakers het lokaal binnen kwam lopen.

    Economie van Rademakers, les op het scherpst van de snede! Een les begon met het vallen van een doodse stilte als meneer Rademakers het lokaal binnen kwam lopen. Vervolgens de standaard vraag; wat hadden jullie moeten leren? Hierop kwam dan wel eens een keer een antwoord als; hoofdstuk 6 en 7, waarop Rademakers dan zei; fout jongen, alle behandelde stof moet parate kennis zijn en dit hadden jullie dus dan ook moeten leren. Het vervolg van Rademakers was dan als volgt; Wie heeft er niet geleerd, dan kan die nu zijn vinger opsteken. Deed je dit dan moest je een uur nakomen omdat je niet had geleerd. Na deze exercitie volgende dan een mondelinge (waar een aantal mensen één vraag kregen) of een schriftelijke overhoring. Had je bij een mondelinge overhoring je vraag niet goed, dan had je niet geleerd. Had je bij een schriftelijke overhoring een onvoldoende hetzelfde, ook niet geleerd. In beide gevallen was de hierop volgende actie echter hetzelfde; één uur nakomen omdat je niet had geleerd EN één uur nakomen omdat je had gelogen toen Rademakers had gevraagd wie er niet had geleerd. Een aparte manier van lesgeven, dat is één ding wat zeker is!

    Bisschop College Broekhin, 1989