Bekijk het volledige profiel van Marc Bonnerman en al je andere schoolgenoten!
In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!
Marc Bonnerman heeft 4 klassenfoto's en kent 3 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?
Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!
AanmeldenHeel lang doorgekleuterd zie ik,.
Heel lang doorgekleuterd zie ik,.......?
lidwinaschool, 1967
HAVO Na een straffe start in een klas met wat veel (wat dominantere en meer fysieke) zitteblijvers een lekker onbevangen tijd, Wel elke donderdag het eerste uur Nl dictee (dus de ketting liep er wel eens af om het gemiddelde op een 6 te kunnen houden maa
HAVO Na een straffe start in een klas met wat veel (wat dominantere en meer fysieke) zitteblijvers een lekker onbevangen tijd, Wel elke donderdag het eerste uur Nl dictee (dus de ketting liep er wel eens af om het gemiddelde op een 6 te kunnen houden maar dat mag ook wel met dyslexie waar toen nooit iemand van had gehoord). Geweldige sprekende figuren als de Beer en van Genuchten als docent en niet te vergeten de chaos bij Biologie op de zolder 9achter de balken en de korte lont bij Geschiedenis. Francais van Madame Termeulen(die van Papa fume une pipe, heel slecht trouwens, in alle zin en zeker nadat ze tegen me ter mmotivatie zie “je zuster deed het zo goed”) und Die, der, den. das, unter, zwischen en nog veel meer af te sluiten met van mit zu zur von zum, zuwieder,……in ieder geval eindigend met ..Nebenan van Frau Holl (dus geen aanleg zal ik maar zeggen en dus wis natuur aardrijkskunde en andere leuke vakken waar je dan wel voor moest sturderen). Ondanks de zweem van de discipline van de Nonnekes voldoende ruimte om je te vermaken met andere zaken als school. Thee in de tussenuren en ook daarbuiten. Als het bier vrijdag geen 50 cent was geweest en de sigaretten meer dan 80 cent hadden gekost was ik waarschijnlijk nooit zo gezellig Bourgondisch Brabants gevormd geweest als waar ik nu trots op ben. Vreselijk leuke tijden en vooral het feit dat er nog ruimte was om veel ander dingen te doen, sportief te zijn en met een extra jaartje vooral wat ouder te worden dan de gemiddelde en te genieten van de vriendschappen en ander mooie zaken van het leven. Ik hoop dat mijn kinderen nu in de huidige fabriekjes de zelfde goede herinneringen op kunnen bouwen en de verleidingen uiteindelijk ook weer in de hand kunnen krijgen. Samengevat, wat ver fietsen misschien maar dan heb je ook wat, met name plezier.
Bracbant havo, 1973
Atheneum Ingestroomd uit HAVO vijf als vrijwilliger en iets ouder dan gemiddelde, wat voor een jongen niet nadelig is.
Atheneum Ingestroomd uit HAVO vijf als vrijwilliger en iets ouder dan gemiddelde, wat voor een jongen niet nadelig is. Al vaste bezoeker van alle vrijdagactiviteiten als Massada of wat nu heet een danceparty, maar daarnaast sportief genoeg om de onderlinge sport competities op gang te houden. Samen met mijn 2 jaar jongere broer in de klas (voor een jaar dan en ook beter voor de docenten), want hij kon in een uur met mijn aantekeningen meer scoren dan ik met die van mij in drie. Volgens Wagemakers onverschillig, maar dat was dan omdat ik directe sectie terug gaf waar de normen bij de paterkes dat nog niet verwachte. Na mijn vriendelijk verzoek de 5e klas dan toch maar voor een vierde keer te doen (2x havo en dus ook 2 x VWO) gaf ik toen hij dat 2e jaar vroeg “hoe gaat het dit jaar?”, spontaan het antwoord “O ja daar wilde ik het even over hebben. Kan ik volgend jaar hier een lustrum feest geven voor 5 keer de 5e klas?” Toch niet slecht met dyslexiekus, negen jaar over het VWO. Je hebt tenslotte een derde meer tijd nodig dan de rest, maar daar had ik nog zij (met hun klooster didactiek) toen ook nog nooit van gehoord en hoewel er een poging werd gedaan door me te laten blijven zitten op 0,2 tiende punt hadden ze met de wetenschap vanwege het gemiddelde van de school mij ook liever kwijt geweest dan behouden. Helaas, alleen met diploma en een schoolverklaring voor het vak wiskunde III met ………………… een drie. Had ik dat laatste jaar niet echt tijd meer voor gehad. Maar altijd leuk om aan de gasten te laten zien i.p.v. het diploma. Gezellig leute en kaarten in de uren tussendoor. Veel geouwehoer, gerikt en geweldige leuke contacten. Met name heel heel veel gelachen. Leuke meiden, vreselijke krul in mijn haar en vanwege mijn vele 5e klassen jaren geweldige examenfeesten, met vreselijk veel geouwehoer. Docenten als Els voor Engels (die echt dacht dat ik het boek niet gelezen had omdat ik de hoofdpersoon had hernoemd) die het zwaar had in de tijd dat met the Muppetshow en Monty Pyton in het brandpunt. Of dat kleine felle mannetje van natuurkunde waar ik eerlijk tegen zij dat ik net zo min tijd had gemaakt voor huiswerk als de drie die hij voor mij om de oplossing vroeg. “Eruit” en toen ik dan op audiëntie mocht komen werd ik spontaan van het podium afgeduwd omdat hij anders te veel omhoog moest kijken. Wiskunde van Jos met af en toe net zo’n rood hoofd als zijn haar. En het geweldigste was Mee naar Parijs zonder dan ook maar Frans te hebben. Hoe is het mogelijk……………. Quelle expiernce!! Eindelijk aan de brommer, een echte Puch met breed stuur en reflecterend groene handvaten en, uit 3 andere samengesteld, en nooit gepakt op de brug als ik met mijn leren jack, cowboylaarzen en een 3 meter lange PSV sjaal (die maar een keer in het achterwiel verstrikt heeft gezeten) kwam opstomen voor een nieuwe dag met alweer FUN. En maar prutsen aan dat ding, maar ook veel sporten en ondertussen ook nog een bijbaantje in een cafetaria om de kosten van de vele activiteiten nog te kunnen dekken. En ten slotte ook nog met een oude doorgeroeste VW Kever voor komen rijden die na drie keer heen en weer spontaan door brak in een scherpe bocht naar rechts. Allemaal goed gekomen, met een geweldig feest afscheid van mijn middelbare schooltijd en blijkbaar al het goede onthouden in te koesteren herinneringen .
Jacob Roelandslyceum, 1979