Ontdek PLUS

leo taken

Kent 0 personen

Burg. staat -
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van leo taken en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    leo taken heeft 0 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Dit vond ik een saaie onderwijsvorm.

    Dit vond ik een saaie onderwijsvorm. Erg veel "stampwerk" en mij dunkt dat het personeel toen niet wist dat positieve bekrachtiging beter werkt dan negatieve. Ik heb vele uren verspild met strafwerk maken. Honderd of meer keren een lange zin schrijven of in een "vreemde"taal tellen van un tot cent op z'n Frans, met o.a. "quatre vingt dix huit" voor 98. Dat heb ik er wel goed geleerd en met 2 of 3 pennen tegelijk.

    Isendoorn College (zie ook ..., 1962

    Praktisch gericht onderwijs, met een positieve sfeer.

    Praktisch gericht onderwijs, met een positieve sfeer. Wel was het systeem enigszins militair, met captains of zoiets, maar de leraren waren naar mijn mening ondersteunend. Sommige medeleerlingen herinner ik mij nog en de leraar die houtbewerken doceerde, een goed vakman en prettig in de omgang met leerlingen. Veel leraren woonden op het terrein van de school en leerlingen bouwden en verbouwden hun huizen. Ik weet niet of ik dit nu nog passend zou vinden, maar toen voelde dit als uiterst zinvol onderwijs.

    Leo Stichting RK, 1965

    Wel veilig, zo'n kleine school, maar het onderwijs was er vooral op gericht om feiten in je hoofd te planten en niet op het leren denken en verwerven van inzicht.

    Wel veilig, zo'n kleine school, maar het onderwijs was er vooral op gericht om feiten in je hoofd te planten en niet op het leren denken en verwerven van inzicht. Een uitzondering waren de lessen van mevrouw Timmermans (?) in de eerste klas. Zij nam ons mee het veld op en de beek in om onze leergierigheid aan te wakkeren en/of omdat ze dat zelf leuk vond. Zij heeft denk ik positief bijgedragen aan mijn vorming, met name aan hoe lekker het is om open te staan voor nieuwe belevingen.

    Sint Willibrordusschool, 1956