Ontdek PLUS

Harmen (Harry)Meijer

Kent 0 personen

MARRIED , 2 kinderen
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Harmen (Harry)Meijer en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Harmen (Harry)Meijer heeft 7 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Ik heb deze school maar één jaar bezocht.

    Ik heb deze school maar één jaar bezocht. De leukste dingen op school waren het werken met papier, klei en verf. De leukste momenten buiten school waren die keren dat ik met mijn vader mee mocht in de vrachtwagen en niet naar school ging. Mijn vader werkte als chauffeur op een vrachtwagen bij het transportbedrijf Deijle in Koog aan de Zaan. Ik mocht al mee vanaf dat ik twee jaar was en op die reisjes heb ik alle fabrieken in de Zaanstreek en omstreken van binnen gezien en geroken.

    Kleuterschool Dirk Kleiman, 1958

    bouwkunde.

    bouwkunde

    H.T.S. (Hogere Technische S..., 1971

    In de 1e klas was meester Emmaneel klasseleraar.

    In de 1e klas was meester Emmaneel klasseleraar. Hij was keihard tegen mensen die onrust veroorzaakte in de klas. Vooral Gerrie van der Horst had het flink te verduren. Er vielen dan rake klappen en de orde werd op hardhandige wijze hersteld. Bij de eerste wiskunde les werd de vraag gesteld wie er geloofde. Voorzichtig ging er een vijftal handen omhoog, ook de mijne. Volgens Emmaneel zouden wij daardoor een voordeel hebben op de anderen. Wiskunde is wel een exact vak, maar het is gebaseerd op axioma´s, afspraken en uitgangspunten zonder bewijs. En als je dus instaat bent iets te geloven wat niet te bewijzen valt, is dat een goede basis voor het leren van wiskunde. Omdat een groot deel van de klas niet geloofde, gaf deze redenering nogal wat hoongelach in de klas. Maar voor mij legde het een stevige basis, zowel voor de wiskunde als voor het geloven. In de 2e klas koos ik voor timmeren. Van metaal en auto´s kreeg veel te vieze handen en het rook niet zo lekker. Dat gold ook voor het schilderen. Als bakker moest je veel te vroeg opstaan, en dus heb ik bakken en koken gehouden als hobby. Hout ruikt heerlijk en het is een genot om te bouwen. We kregen tekenles van Doets en ik ontdekte dat dit het mooiste is van alle handwerk. Timmeren leerde ik van Dirk Koerten (Appeltje) en praktijkexamen kreeg ik van Kwantus. Namen van de overige leraren, Reinders, Dorgeloo, Hoepman en Roozen. Door de laatste ben ik naar de direkteur gestuurd, voor het vergeten van een washandje met de gymles. Ik had een gezellig gesprek met de direkteur en deze leefde met ons mee. Ach ja, verzuchte hij, de man is bijna aan z´n pensioen toe. Af en toe les van Kelder, die werd later direkteur. De 3e klas met extra theorie als voorbereiding op de MTS. En als afsluiting examen doen in alle 15 vakken. Een 10 voor sterkteleer en een 9 voor algebra. Of net andersom. Ook op de 4 voor Duits was ik wel trots. klasgenoten 1e klas: Nico Pot, Gerrie van der Horst, ... 2e klas: Johan Mulder, Bert Romkes, Bert Brinkemper, Siem van Westen, Martin van Duuren, Roel Bouwknegt, .... 3e klas Bert Kiewiet, ...

    P.W. Jedelooschool, 1965