Ontdek PLUS

David Jonathan Dijk

Kent 1 personen

MARRIED , 5 kinderen
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van David Jonathan Dijk en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    David Jonathan Dijk heeft 0 klassenfoto's en kent 1 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Deze kleuterschool had een klas voor Joodse kinderen.

    Deze kleuterschool had een klas voor Joodse kinderen. De eerste kleuterjuffrouw/leidster die ik had, was Mirjam Rozendaal en toen die naar Israel emigreerde kwam Elly Hamme voor haar in de plaats. Het laatste leerjaar was er geen aparte klas meer voor de Joodse kleuters, omdat er te weinig kinderen waren voor zo'n klas: na de Tweede Wereldoorlog en de deportatie van en moord op de Nederlandse Joden gedurende die oorlog waren er na de bevrijding nog maar weinig echtparen over in de vruchtbare leeftijd, die kinderen konden krijgen

    de Kabouter, 1953

    Wij leerden in barakken en het hoofdgebouw werd nog gebouwd en alleen de lagere verdiepingen waren pas in gebruik.

    Wij leerden in barakken en het hoofdgebouw werd nog gebouwd en alleen de lagere verdiepingen waren pas in gebruik. Later werd de faculteit een deel van de Erasmus Universiteit Rotterdam. We kregen college van de oprichters van de faculteit waaonder Prof. Galjaard, Gerbrandy, Frenkel, Birkenhager en een gastcollege van prof. M. Groen. Ik had contact met Martien Bac, Jaques Barth, Jan Fortrie z.l. en Eric de Vries.

    Medische Faculteit Rotterdam, 1969

    De wiskunde lessen waren in de eerste drie jaar zo slecht, dat slechts vier leerlingen de B-kant kozen en die bleven prompt in de vierde klas allemaal zitten, omdat ze de grote achterstand op de leerlingen uit de parallel klassen, waar ze mee samen kwamen

    De wiskunde lessen waren in de eerste drie jaar zo slecht, dat slechts vier leerlingen de B-kant kozen en die bleven prompt in de vierde klas allemaal zitten, omdat ze de grote achterstand op de leerlingen uit de parallel klassen, waar ze mee samen kwamen te zitten in een klas, niet konden inhalen in dat jaar.

    Dalton HBS, 1963