Ontdek PLUS

Corrie Jaarsma

Kent 0 personen

Burg. staat -
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Corrie Jaarsma en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Corrie Jaarsma heeft 24 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Zoals het op de meeste scholen in die tijd ging, vond ik het heel streng.

    Zoals het op de meeste scholen in die tijd ging, vond ik het heel streng. Je moest veel en mocht weinig. Je zou kunnen zeggen dat dit voortkwam uit onzekerheid van de leerkrachten. Als je de teugel te veel laat vieren, heb je geen grip meer. De aardigste meester was de heer W. Nauta en juffrouw De Fouw en het hoofd van de school, de heer Hofman. De gymmeester, de heer Bergveld vond ik een minder prettige man. (kwam veel te dichtbij, voelde onplezierig). De meest verschrikkelijke meester was in klas 5, de heer Kroonder. Hij kon echt de klas niet aan. Een van de leerlingen moest voor de les, op het schoolbord een goed- en foutlijst bijhouden. Als je 5 x-jes had mocht je iets uit een doos met prullaria zoeken. Mijn algemene ervaring, is minder positief.

    Juliana van Stolbergschool, 1955

    Vanaf het tweede schooljaar kwam ik hier op school.

    Vanaf het tweede schooljaar kwam ik hier op school. Wij verhuisden van Friesland naar de grote stad Amsterdam. Het was wel even wennen in zo'n stadse omgeving. Herinnering aan school: Wij moesten netjes in een rij staan om de school in te gaan. In de gang liep je langs een grote klok. Als je iets had gedaan wat niet de bedoeling was moest je naast de klok staan. Iedereen kon je dan zien en wist gelijk dat je iets had gedaan. Het was in mijn ogen en belving als kind een strenge school. Meester Nauta, Hofman (hoofd v.d. school) waren heel vriendelijk en het was leuk in deze klas net als bij juf v.d. Fouw. Daarentegen was de heer Kroonder (klas 5), erg gericht op de kinderen die heel goed konden leren. De kinderen die het wat minder goed deden had hij letterlijk ''niets'' mee. Hij kon alleen orde houden door ''goed en fout''lijsten op het bord. De gymlessen van de heer Bergveld heb ik als minder prettig ervaren. Alleen het apenspel kort voor een vakantie vond ik heerlijk. Op zich heb ik hier een plezierge schooltijd gehad.

    Juliana van Stolbergschool, 1955