Ontdek PLUS

Bert de Rijke

Kent 11 personen

MARRIED , 2 kinderen
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Bert de Rijke en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Bert de Rijke heeft 1 klassenfoto's en kent 11 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Vanuit de "grote stad"naar het dorp Geervliet.

    Vanuit de "grote stad"naar het dorp Geervliet. Dat was een wereld van verschil tot Geervliet ging uitbreiden en de kinderen uit Rotterdam in Geervliet kwamen wonen. Toen deden zich de zelfde probleempjes voor. Het was in de dorpsschool Geervliet erg gemoedelijk. Leuke sfeer in het oude gebouw. Al snel kwamen de bouwplannen voor een nieuwe school op tafel. Scholenbouwteam Midden Holland uit Waddinxveen zette een gebouw neer. Een schoonheidsfoutje: de binnenmuren van de lokalen waren verkeerd geplaatst. De voor/werkwand stond achter en de mooie stenen wand voorin. De muren moesten toch gewisseld worden en toen ik in 1974 in Waddinxveen weer met het bouwteam te maken kreeg, vroeg men of ik meneer De Rijke van de muren uit Geervliet was. Al met al heb ik in Geervliet met plezier gewerkt, leuke collega's en leuke kinderen.

    OLS Geervliet, 1969

    Achteraf vind ik het wel een leuke schooltijd.

    Achteraf vind ik het wel een leuke schooltijd. Toen ik er op zat had ik het ook wel naar mijn zin. Leraren die ik me herinner: De Ruyt ( Ned) Van Prooien ( Engels) Wieringa ( Frans), Houwink ( wiskunde) Aartsen ( wiskunde) Ouwehand ( Boekhouden) V.d. Berg (Staatsinrichting) Fransen ( biologie) De Heer ( gym) Narebout ( concierge).

    Scholengemeenschap v. Olden..., 1954

    Juffrouw Peters in de eerste en tweede klas.

    Juffrouw Peters in de eerste en tweede klas. Glansdorp in 3 en 4 en Wabbe van Wijk in 5 en 6. Achteraf was het een school waar weinig anders dan rekenen, nederlands, aardrijkskunde en geschiedenis wer gegeven. Het was een opleingsschool, maar dat was ook meteen het negeatieve punt. Nauwelijks tekenen, geen biologie geen verkeer geen handvaardigheid. Tussen de middag nog extra les uit de toetsnaald. Kinderen die naar de h.b.s. konden zaten voor in de klas, kinderen die naar de mulo gingen achterin. Een slechte verdeling. Ik had een leuke schooltijd, want ik realissrde mij toen nog niet wat in miste.

    De Mare, 1948