Ontdek PLUS

Babs Hoedt

Kent 0 personen

Burg. staat -
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Babs Hoedt en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Babs Hoedt heeft 11 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    NL en Geschiedenis.

    NL en Geschiedenis. Hele leuke tijd gehad met Anja Blum, Wim Lagerwij, Simon van Parijs, Inge van Stade etc. Bijna niemand is na het 1e jaar door gegaan omdat de vakken wel leuk waren met het onderwijs niet zo... Voor geschiedenis hadden we een hele leuke video gemaakt en voor Nl een hoorspel. Leuke projecten!

    Stichting Opleiding Leraren..., 1986

    Op de avondopleiding gezeten.

    Op de avondopleiding gezeten. Was wel heftig naast een fulltime job 4 avonden in de week. Was heel leuk met Coby (uit Delft) & Cees (uit Nijmegen). De opleiding was wel voor het dgitale tijdperk...

    Kon. Academie vd Kunsten FO..., 1993

    Ik heb heel veel mooie herinneringen aan deze school.

    Ik heb heel veel mooie herinneringen aan deze school. Het heeft me gemaakt wie ik nu ben. Een aantal vriendschappen die ik daar gemaakt heb zijn er nog steeds. Ik vind dat ik geweldige en bijzondere leraren heb gehad die niet alleen oog hadden voor de prestaties op school maar voor de ontwikkeling en problemen die een puber en jong-volwassene op die leeftijd meemaakten. Ik hoop dat 'mijn Van Maerlant' nog steeds een beetje is gebleven zoals het voor mij was... Ken je ze nog? Sommige zitten er nog... -Matje de Wit (de laatste uren op vrijdag video kijken met chips want dat was nog gezellig, of je kon je overhoring gewoon even een weekje uitstellen) -Houwen voor wiskunde (lange haren spijkerbroek met altijd een gat er in, kwam dat misschien door die schroevendraaier die hij daar wel eens in had zitten? - Adje Maas (muziek was heel belangrijk en ,zie ook de toegevoegde foto, was optreden buiten klaslokaal eigenlijk nog belangrijker. Muziekavond in de schouwburg: Bach, Beatles, Bush (de Bush kwam van mij ik wilde alleen meedoen als ik stukken van Kate mocht zingen) - Rikken (Frans), die woonde in dat boerderijtje bij de stoplichten in Waalre waar ik altijd langs fietste. Soms fietste ik hem voorbij of andersom. Hij op die enorme hoge herenfiets. - Hans Verboom die Geschiedenis deed maar ook Economie en helemaal op kon gaan in zijn verhaal, gepassioneerd verteller. Hij keek naar niet alleen naar de feitjes maar meer naar het sociaal economische. Door hem heb ik nog een jaartje geschiedenis gedaan. - De Vries, als wij een eerste uur NL hadden lag de klas knus tegen elkaar te slapen en waren zijn vragen alleen retorische. Hij werd kwaad dat we zo weinig wisten: wie was Max Havelaar (?) Hij had alleen de pech als leraar ons het 1e uur te hebben, we hadden alleen geen zin om te antwoorden... - Van Lieshout, vaak ook de pech ons het eerste uur te hebben. Vaak zelf nog in dromenland en in gedachten verzonken. Heb eens de lp van de Drei GrossenOper meegenomen en deze hebben we toen beluisterd. - Jan van der Made. Zelf net van school en meteen al van die pubers waar geen land mee te bezeilen viel. - Mons de Goede. Inspirator voor vele om meer te doen op school dan alleen het opdoen van kennis. Zoals bij Ad Maas. Ik heb leren acrobatieken, spelen met woord en tekst, film maken: SPEL IS CONFLICT! was zijn credo - Ineke Sijmons. Ik mocht gewoon voor de lol extra komen tekenen - Munster voor tekenen grote lange haardos: STRUCTUUR een tekening moet structuur bevatten! - Metzemaekers (kleine mevrouw voor Engels) op mijn klassenfoto te zien: this is bad, very bad! kwam ze op je af met een overhoring met cijfer... - En zo zijn er vele.... Ik heb mijn HAVO diploma aan een aantal leraren te danken die mij er echt doorheen hebben gesleept en een daar van is de scheikundeleraar (helaas weet ik zijn naam niet meer) klein met brilletje. Om over te gaan moest ik een werkstuk schrijven over een scheikundig fenomeen met maatschappelijke relevantie. Ik heb toen een werkstuk gemaakt over Cadmium in de Kempen. Allerlei officiele stukken opgevraagd etc. etc. Bij de bespreking van het werkstuk mocht ik zelf zeggen wat voor cijfer ik wilde. Daar hing natuurlijk erg veel van af... ik koos zelf een 8, genoeg om over te gaan, hij gaf me echter een 10. Ik ben hem daar nog steeds erg dankbaar voor.

    pleincollege van maerlant , 1980