Ontdek PLUS

Arnold Kes

Kent 0 personen

Burg. staat -
Woont in -

    Bekijk het volledige profiel van Arnold Kes en al je andere schoolgenoten!

    In SchoolBANK kun je GRATIS je scholen terugvinden en weer in contact komen met je docenten en schoolgenoten. Registreer je en begin meteen!

    Arnold Kes heeft 2 klassenfoto's en kent 0 schoolgenoten. Benieuwd of jij iemand herkent?

    Meld je snel aan en vind jouw oud-schoolgenoten en klassenfoto's terug!

    Aanmelden

    Ik heb genoten op deze school! Ik was er ook bij toen Hare Majesteit Koningin Beatrix de nieuwe vestiging opende in Kijkduin.

    Ik heb genoten op deze school! Ik was er ook bij toen Hare Majesteit Koningin Beatrix de nieuwe vestiging opende in Kijkduin. (Wijndaelerduin 1, Den Haag) = Kijkduin. Op deze school was ik werkzaam als Technisch Onderwijs Assistent. Bij Scheikunde, mijn vak, prepareerde ik alle benodigdheden voor Scheikunde-practica, van Zoutzuur tot Kaliumpermanganaat-oplossingen. Reageerbuizen enz. Ik deed bestellingen, ik assisteerde ook bij de praktijklessen en leidde zo nu en dan de leerlingen door de proefjes heen, op verzoek van een docent. Ik ben meegeweest op Schoolkampen, uitstapjes naar een dierentuin, het strand, ik hielp de Multi-media om in klaslokalen en ook aula's presentaties te geven. Ik hielp onwennige docenten te werken met "SmartBoard", een systeem voor een digitaal lesbord. Ook heb ik bij Handvaardigheid, ironisch hé, geholpen. Ook dit was erg leuk. Hele klassen leerlingen begeleidden bij werkstukken met klei, die dus in de oven moeten. En ik haal ze er later uit. We deden ook foto-ontwikkelen, met zelf-gemaakte 'pin-hole-camera's.' Buiten hadden de studenten een soort volkstuin, waarin ze groenten etc. verbouwden. Ik deed de irrigatie. Ik hielp de leraar bij zulke lessen. Ook werkte ze met Apple. Elk lokaal had er minstens een. Hierbij hielp ik ook. Dus was ik ook ICT'er .. Het reizen was hetgeen dat me opbrak. In Den Haag kon ik of 35 minuten fietsen, of ditzelfde stuk met 2 bussen of trams. Als TOA was ik één uur vooraf aanwezig. En na de laatste les ook: alle glaswerk weer in vaatwasser, en voorbereidingen voor morgen klaar. Oh, ik had nog niet verteld, dat ik óók hielp bij 'Sports', de gymlessen, en dan vooral Badminton, iets wat ikzelf jaren aktief heb gespeeld. Ook bij de Sportdagen droeg ik mijn steentje bij. En ik heb gespeeld in het school-voetbalteam. Een baan als TOA Scheikunde, het liefst 4 dagen, en dan op een school met Christelijke grondslag, heb ik helaas niet kunnen vinden. Ook omdat ik de school erg in de buurt wil hebben. Max. 20 min. fietsen / 10 min. met auto vanaf mijn woonplaats. Misschien later. Uiteraard moest ik Engels beheersen om hier te kunnen werken. Dat was geen probleem; mijn Engels had ik in de loop van de jaren ontwikkeld. En op de The International School of The Hague heb ik ook veel Engels(e uitdrukkingen) bijgeleerd.

    International School of the..., 2006

    Euforisch en geweldig gedreven, vol optimisme, startte ik aan deze opleiding.

    Euforisch en geweldig gedreven, vol optimisme, startte ik aan deze opleiding. Leraar worden was altijd al iets geweest, wat ik wilde. Helaas was het te hoog gegrepen, omdat ik niet alle benodigdheden bezat. Tijd, om te studeren, voldoende financiën, een thuis waar je de accu kunt opladen, als die leeg raakt. Wel heb ik een leuke tijd gehad. Als ik terugdenk aan het contact met mijn mede-studenten, projecten en stage, die we samen deden. Er waren vergaderingen, waarin iedereen om beurten voorzitter of notulist was. Het bleek teveel hooi op mijn vork. Ook moet je, als student, een goede ondergrond hebben. Een basis. Thuis staat je eten klaar, de was, het huishouden, of de huur betalen, en de studie, al deze dingen vereisen een groen vinkje. 'Zo, daar hoef ik niet aan te denken ..'. Veel van mijn mede-studenten waren jong, hun ouders hadden financiën, ze hadden vaak zelfs een baantje erbij voor de lol. Hun opleiding was betaald. Voor mij voelde het alsof ik wilde tennissen bij Chris Bollettieri in Amerika, en wel voldoende talent bezat, maar naast alle trainingen zovele andere zorgen aan mijn hoofd had, dat ik oa onvoldoende sliep en concentratie-problemen kende. Ik behaalde 2 studiepunten te weinig voor mijn propedeuse; die 2 had ik wel gehad, als ik simpelweg mee op kamp was geweest. Maar 300 Euro voor een week kamp kon ik mij niet veroorloven. Maar net zoals alles in het leven. Het vormt je wel. Je gaat door een proces heen, zonder dat je vooraf weet welke lessen je allemaal zult leren. Ik ben blij dat ik nu een veel stabielere ondergrond heb, als toen het geval was. Ik heb nu een eigen huis, nauwelijks geldzorgen, ik heb een vaste baan, die vergat ik zelfs als eerste te noemen. En als mens ben ik heel erg veranderd. Gegroeid. Constanter geworden. En ouder, .. ook ja!

    Hogeschool Inholland, 2002

    In de periode die ik hier op school zat, verloor ik mijn werklust, vanaf het 2e/3e jaar.

    In de periode die ik hier op school zat, verloor ik mijn werklust, vanaf het 2e/3e jaar. Het derde jaar heb ik zo 2 keer moeten doen. Na de MAVO op de vorige school, heb ik HAVO-4 gedaan, maar bleef zitten. In Jan. 1998 verhuiste ik naar Schiedam vanwege familie-omstandigheden. In dat schooljaar bleef ik zitten. Er waren ook klasgenoten, met een demotiverende invloed op me. 'Huiswerk' maken? Geloof me, deze leraar controleert niet. Nog steeds wist ik niet exact wat ik wilde worden. Van de vrolijkheid die ik vroeger had .. , alles was 'moeten' geworden. Ook had ik ernaast een huishouden te doen. Rekeningen te betalen. 6 Ochtenden per week bezorgde ik een ochtendkrant als broodnodige bijverdienste. In 2000 had ik het 4e jaar afgerond. Ik liep dat laatste jaar stage op 2 laboratoria (2 x 4,5 maand) bij een bedrijf, schreef mijn stageverslag, leverde dit in, maar tot mijn grote verbazing slaagde ik niet. Ik was op! Ik stapte die zomer langs bij uitzendbureau's, noemde mijzelf Chemisch Analist, had voltijd MLO gedaan, alles op D-niveau. En dat ik nu alleen het diploma miste, zei ik -heel eerlijk- enkel, als men doorvroeg. Die zomer werkte ik in een Lab, als invaller voor iemand, die trouwde en een maand weg zou zijn. Toen hij terugwas, kon ik toch nog 2 maanden blijven, 3 totaal dus. Tot die tijd, dacht ik: Ik ben niets zonder diploma. Maar nu: Ik ging vol overtuiging weer naar diverse uitzendbureau's, en wat bleek, men had gewoon werk voor mij, als laborant. Zo heb ik steeds hier of daar een maand of 5,6 kunnen werken, maar het bleef aan mij knagen. Ik wil een diploma .. .. Ik heb daar ook recht op !! Ik heb contact gezocht met mijn scheikunde-leraren op het Reijnevelt en informeerde naar de mogelijkheden. Gelukkig bleken ze welwillend om mij een kans te bieden. Ik werkte toen, bij een bedrijf in koelsmeer-vloeistoffen. Ik analyseerde deze op het laboratorium. Ik heb over hetgeen ik daar deed, en over het bedrijf en mijn stukje in de hele keten, een noem het 'stage-verslag' mogen schrijven. Zo kwam het er gelukkig van, dat ik in de zomer van 2002 alsnog mijn diploma behaalde. Dolgelukkig was ik daar mee.

    Reijnevelt College, 1995