Ontdek PLUS

Help

Op deze pagina vind je antwoord op de Meest gestelde vragen en vind je extra informatie op onderwerp. Gebruik de zoekfunctie om meteen alle informatie over een specifiek onderwerp te vinden.

Meestgestelde vragen

Is registreren op SchoolBANK gratis?

Ja! Het registreren op SchoolBANK is GRATIS. Na je registratie word je automatisch SchoolBANK-basisgebruiker en kun je direct op zoek gaan naar oud-klasgenoten en scholen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe kan ik nu inloggen?

Klik in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met daarin de instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken. Het nieuwe wachtwoord moet uit minimaal 6 tekens bestaan, met ten minste 1 hoofdletter of 1 cijfer. Je krijgt een foutmelding te zien als het wachtwoord niet aan deze eisen voldoet.

Let op: de link in deze e-mail is slechts 60 min geldig.

Hoe kan ik SchoolBANK PLUS afsluiten?

Betalen op SchoolBANK is gemakkelijk en veilig. Klik bovenaan in de rode balk op 'Meer', vervolgens op 'Instellingen' en scroll naar het blok ‘SchoolBANK PLUS’. Klik op ‘Ja ik wil SchoolBANK PLUS’ en maak een keuze uit de 2 verschillende lidmaatschappen. Je kunt kiezen voor een lidmaatschap van 12 maanden of 24 maanden. Bij een tweejarig lidmaatschap profiteer je van extra voordeel.

Vul in het volgende scherm jouw voor-, achternaam en e-mailadres in en klik op ‘Verder’ om de betaalmethode te selecteren. Je kunt betalen met iDEAL.

Heb je een buitenlandse bankrekening, dan kun je op dit moment helaas geen PLUS abonnement afsluiten. Met een buitenlands rekeningnummer is het niet mogelijk om te betalen met iDEAL.

SchoolBANK PLUS. Wat zijn de kosten en wat krijg ik ervoor terug?

SchoolBANK PLUS biedt je de volgende extra's:

• Bekijk wie jouw profiel bezoekt

• Onbeperkt berichten versturen

• Geen reclame op de website

Met een PLUS abonnement maak je onbeperkt gebruik van alle extra's. Je kunt kiezen voor een lidmaatschap van 12 maanden of 24 maanden. Bij een tweejarig lidmaatschap profiteer je van extra voordeel.

SchoolBANK PLUS wordt na 12 of 24 maanden automatisch verlengd en is na jouw lidmaatschapsperiode (1 of 2 jaar) met een opzegtermijn van een maand op te zeggen.

Waar kan ik zien wie mijn profiel bezocht heeft?

Klik op het icoontje ‘Mijn Pagina’ in de rode balk bovenaan de pagina. Kijk bij het blok ‘Laatste bezoekers’ om te zien wie jouw profiel heeft bezocht. Als je nog geen SchoolBANK PLUS hebt, zijn de bezoeken anoniem. Wil je weten wie het zijn? Klik dan op de paarse knop ‘SchoolBANK PLUS’ en volg de stappen. Zodra je Plus-lid bent, kun je zien wie jouw profiel heeft bezocht.

Hoe verstuur ik een persoonlijk bericht?

Om een persoonlijk bericht te versturen ga je eerst naar het profiel van de persoon aan wie je het bericht wilt versturen (je komt hier eenvoudig door zijn of haar naam in te typen in de zoekbalk bovenaan de pagina). Ga naar het profiel en klik rechts van de profielfoto op het berichten icoontje.

Je bent nu in jouw persoonlijke inbox waar je het bericht kunt typen en versturen.

Heb je al eerder een bericht aan iemand gestuurd dan kun je direct naar jouw berichtenpagina. Klik rechts bovenaan de pagina in de rode balk op ‘Berichten’. Je komt dan direct in jouw persoonlijke inbox waar je verder kunt gaan met jouw gesprekken. Tip: gebruik de zoekbalk om te zoeken in oude gesprekken.

Het is niet mogelijk om verstuurde berichten te verwijderen.

Hoe kan ik SchoolBANK PLUS opzeggen?

Je kunt je abonnement stopzetten door in te loggen op SchoolBANK. Navigeer naar instellingen. Bij instellingen vind je “SchoolBANK PLUS”. Gebruik de knop “Plus lidmaatschap stopzetten” om jouw abonnement op te zeggen.

Zoek op onderwerp

Registreren, inloggen en wachtwoord

Hoe kan ik me registreren?

Klik om je te registreren op de rode knop 'Probeer nu gratis' of rechts bovenaan op 'Meld je gratis aan'. Vul je e-mailadres, naam, geboortedatum en een wachtwoord in om je registratie compleet te maken. Het wachtwoord moet uit minimaal 6 tekens bestaan, met ten minste 1 hoofdletter of 1 cijfer.

Je ontvangt vervolgens een e-mail op het opgegeven e-mailadres. Volg de stappen in de e-mail om je account te activeren. Je kunt nu direct op SchoolBANK beginnen.

Let op: de link in de e-mail is 24 uur geldig.

Ik heb al een registratie op SchoolBANK, wat nu?

Als je al geregistreerd bent op SchoolBANK, kun je met je bestaande inloggegevens inloggen. Klik op ‘Log in’ en vul jouw gegevens in.

Is registreren op SchoolBANK gratis?

Ja! Het registreren op SchoolBANK is GRATIS. Na je registratie word je automatisch SchoolBANK-basisgebruiker en kun je direct op zoek gaan naar oud-klasgenoten en scholen.

Ik heb een SchoolBANK account aangemaakt, maar geen e-mail ontvangen?

Mogelijk is deze e-mail in je reclame- of spampostbus terecht gekomen. Zo niet, probeer dan nogmaals te ‘Registeren’ of klik in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’.

Heb je de e-mail ontvangen? Klik dan op de link om je aanmelding te bevestigen.

De activatielink werkt niet?

Let op: de activatielink is slechts 24 uur geldig. Indien de link om je SchoolBANK account te activeren niet werkt, neem dan contact op met de helpdesk via team@schoolbank.nl

Ik kan niet meer inloggen met Facebook?

Vanaf heden is het niet meer mogelijk om met Facebook op SchoolBANK in te loggen. Door de Facebook login niet meer te ondersteunen, zorgen wij ervoor dat Facebook geen gebruik maar kan maken van jouw gegevens op SchoolBANK.nl

Uiteraard is er niks veranderd aan jouw SchoolBANK profiel en kun je nog gewoon inloggen. Onze vernieuwde login werkt net zo gemakkelijk als je hiervoor gewend was, eenmalig je wachtwoord opnieuw instellen is voldoende.

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Inlogproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben en daarom vragen we je om onderstaande punten na te gaan.

  • Klik in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan per e-mail instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen. Daarna kan je met de combinatie van je e-mailadres en je nieuwe wachtwoord inloggen.
  • Check je reclame- of spambox in je e-mailaccount of de activatiemail daar wellicht in terecht is gekomen. Zonder het activeren van jouw account kun je niet inloggen.
  • Probeer een nieuw account aan te maken door te klikken op ‘Registreren’. Doorloop het volledige registratieproces en log opnieuw in.
  • Leeg de browsergeschiedenis, de cache en verwijder de cookies (inclusief de indirecte cookies).
  • Probeer een andere browser (bijvoorbeeld Firefox, Google Chrome, Internet Explorer, Safari of Opera).
  • Start de computer opnieuw op. Sommige tijdelijke internetbestanden kunnen deze foutmelding eventueel veroorzaken.

Indien je na het doorlopen van deze stappen nog niet kunt inloggen, neem dan contact op met de helpdesk via team@schoolbank.nl

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe kan ik nu inloggen?

Klik in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met daarin de instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken. Het nieuwe wachtwoord moet uit minimaal 6 tekens bestaan, met ten minste 1 hoofdletter of 1 cijfer. Je krijgt een foutmelding te zien als het wachtwoord niet aan deze eisen voldoet.

Let op: de link in deze e-mail is slechts 60 min geldig.

Ik heb geen e-mail ontvangen met instructies om mijn wachtwoord te wijzigen, wat nu?

Er zijn enkele providers die e-mails afkomstig van SchoolBANK als ongewenste post of 'junk mail' beschouwen. Om deze problemen in de toekomst te voorkomen kun je de volgende e-mailadressen toevoegen aan je lijst met contactpersonen of aan je 'veilige lijst': team@schoolbank.nl, bericht@schoolbank.nl en no-reply@schoolbank.nl Je kunt vervolgens opnieuw een wachtwoord aanmaken door in het inlogscherm te klikken op ‘Wachtwoord vergeten’.

Mijn profiel en account

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Klik om jouw e-mailadres te wijzigen rechts bovenaan in de rode balk op 'Meer' en vervolgens op 'Instellingen'. Hier kun je jouw e-mailadres aanpassen. Klik op 'Verander e-mail' om de instellingen op te slaan.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Klik om jouw wachtwoord te wijzigen rechts bovenaan in de rode balk op 'Meer' en vervolgens op 'Instellingen. Hier kun je jouw wachtwoord wijzigen. Geef jouw huidige wachtwoord en 2 keer het nieuwe wachtwoord in. Klik op 'Bewaar' om de instellingen op te slaan.

Hoe verwijder ik mijn SchoolBANK profiel?

Als je je SchoolBANK profiel verwijdert, verwijder je ook al je persoonlijke foto's, berichten en herinneringen.

Om jouw profiel te verwijderen klik je rechts bovenaan in de rode balk op 'Meer' en vervolgens op 'Instellingen. Klik op het tabblad 'Profiel beheren' en klik op 'Mijn SchoolBANK profiel verwijderen'.

Let op: dit kan niet meer ongedaan worden gemaakt!

Hoe kan ik uitloggen?

Klik rechts bovenaan in de rode balk op 'Meer' en vervolgens op 'Uitloggen'.

Heb je een vraag over je account en staat je vraag hier niet tussen?

Alle vragen over je account kun je stellen per e-mail via team@schoolbank.nl

SchoolBANK PLUS en betalingen

SchoolBANK PLUS: wat krijg ik ervoor terug?

SchoolBANK PLUS biedt je de volgende extra's:

• Bekijk wie jouw profiel bezoekt

• Onbeperkt berichten versturen

• Geen reclame op de website

Met SchoolBANK PLUS maak je onbeperkt gebruik van alle extra's. Je kunt kiezen voor een PLUS lidmaatschap van 12 maanden of 24 maanden voor. Bij een abonnement van 24 maanden maak je gebruik van een aantrekkelijke korting.

SchoolBANK PLUS wordt na 12 of 24 maanden automatisch verlengd en is na jouw lidmaatschapsperiode (1 of 2 jaar) met een opzegtermijn van een maand op te zeggen.

Hoe kan ik SchoolBANK PLUS afsluiten?

Betalen op SchoolBANK is gemakkelijk en veilig. Klik bovenaan in de rode balk op 'Meer', vervolgens op 'Instellingen' en scroll naar het blok ‘SchoolBANK PLUS’. Klik op ‘Ja ik wil SchoolBANK PLUS’ en maak een keuze uit de 2 verschillende lidmaatschappen. Je kunt kiezen voor een pluslidmaatschap van 12 maanden of 24 maanden. Bij een tweejarig lidmaatschap profiteer je dus van extra voordeel.

Vul in het volgende scherm jouw voor-, achternaam en e-mailadres in en klik op ‘Verder’ om de betaalmethode te selecteren. Je kunt betalen met iDEAL.

Heb je een buitenlandse bankrekening, dan kun je op dit moment helaas geen PLUS abonnement afsluiten. Met een buitenlands rekeningnummer is het niet mogelijk om te betalen met iDEAL.

Waar vind ik meer informatie over mijn betalingen en SchoolBANK PLUS?

Klik bovenaan in de rode balk op 'Meer', vervolgens op ‘Instellingen’ en scroll naar het blok ‘SchoolBANK PLUS'. Je vindt hier alle betalingen en de status van jouw SchoolBANK PLUS.

Hoe kan ik SchoolBANK PLUS opzeggen?

Je kunt je abonnement stopzetten door in te loggen op SchoolBANK. Navigeer naar instellingen. Bij instellingen vind je “SchoolBANK PLUS”. Gebruik de knop “Plus lidmaatschap stopzetten” om jouw abonnement op te zeggen.

Let op. je kunt SchoolBANK maandelijks opzeggen nadat je afgesloten lidmaatschapstermijn is verstreken (1 of 2 jaar na datum aankoop afhankelijk van je abonnement).

Kan ik met een buitenlandse rekening betalen op SchoolBANK?

Heb je een buitenlandse bankrekening, dan kun je op dit moment helaas geen PLUS abonnement afsluiten. Met een buitenlands rekeningnummer is het niet mogelijk om te betalen met iDEAL.

Mijn Pagina

Hoe kan ik algemene gegevens over mijzelf op mijn profiel wijzigen?

Klik op het icoontje ‘Mijn Pagina' in de rode balk bovenaan de pagina. Klik rechts bovenaan op het ‘pennetje’ om je profiel te bewerken. Algemene gegevens zoals jouw naam, woonplaats, geboortedatum, geboorteplaats, burgerlijke staat en aantal kinderen kun je hier aanpassen.

Vanwege de Privacy wetgeving is het verplicht je geboortedatum op te geven. Je kunt door middel van het vinkje aangeven of je je geboortejaar in je profiel wilt tonen. Met jouw geboortedatum in je profiel wordt je sneller gevonden door schoolgenoten.

Hoe kan ik uitgebreidere informatie over mijzelf (hobby, beroep etc.) op mijn profiel wijzigen?

Klik op het icoontje ‘Mijn Pagina’ in de rode balk bovenaan de pagina. Klik rechts bovenaan op het 'pennetje' om je profiel te bewerken. Klik op het tabblad 'Over mij' en vul jouw persoonlijke informatie (hobby, beroep, interesses etc.) in. Klik op 'Opslaan' om jouw gegevens te bewaren.

Waar kan ik zien wie mijn profiel bezocht heeft?

Klik op het icoontje ‘Mijn Pagina’ in de rode balk bovenaan de pagina. Kijk bij het blok ‘Laatste bezoekers’ om te zien wie jouw profiel heeft bezocht. Als je nog geen SchoolBANK PLUS hebt, zijn de bezoeken anoniem. Wil je weten wie het zijn? Klik dan op de paarse knop ‘SchoolBANK PLUS’ en volg de stappen. Zodra je Plus-lid bent, kun je zien wie jouw profiel heeft bezocht.

Scholen

Hoe kan ik een school toevoegen aan mijn profiel?

Na het aanmaken van jouw account is het van belang om direct aan te geven op welke scholen je hebt gezeten.

Stap 1. Ga naar ‘Mijn Pagina’ en klik op het ‘pennetje’ om jouw profiel aan te passen.

Stap 2. Klik het tabblad ‘Mijn scholen’ open en klik op ‘Voeg nieuw toe’.

Stap 3. Typ de naam van de plaats in en selecteer een plaatsnaam uit de lijst. Typ de naam van de school in en selecteer een school uit de lijst. Geef aan of je docent was op deze school en vul jouw schoolperiode in.

Stap 4. Ben je klaar? Klik dan op ‘Opslaan.

Je kunt jouw oude school ook terugvinden via de zoekbalk. Vul in de zoekbalk de naam van de school in. Kies uit de zoekresultaten de betreffende school en klik op de naam. Klik op de groene knop 'Voeg toe' en vul jouw schoolperiode in.

Hoe kan ik een schoolherinnering bij mijn school plaatsen en/of wijzigen?

Klik op het icoontje ‘Mijn Pagina’ in de rode balk bovenaan de pagina. Scroll naar het blok ’Herinneringen’ en klik op ‘Plaats herinnering'. Selecteer jouw school uit de lijst en vul jouw schoolperiode en een titel in. Vertel over jouw schooltijd en klik vervolgens op ‘Bewaar herinnering’. Het is niet toegestaan om contactgegevens zoals e-mailadressen of telefoonnummers te vermelden.

Let op: je kunt alleen herinneringen toevoegen bij een school die je hebt toegevoegd aan jouw profiel.

Mijn school staat er dubbel in. Is samenvoegen mogelijk?

Het is op dit moment niet mogelijk om dubbele scholen samen te voegen.

Mijn school heeft tegenwoordig een andere naam, kunnen jullie dat aangeven?

Graag ontvangen wij per e-mail (team@schoolbank.nl) de plaats waar de school is gevestigd en de oude en nieuwe naam. Wij zullen de naam aanpassen of de wijziging in het profiel vermelden.

Mijn school staat niet op jullie website, kan ik deze toevoegen?

Het is niet mogelijk om zelf scholen toe te voegen die nog niet in onze database staan. Graag ontvangen wij een e-mail (team@schoolbank.nl) met de naam, type school en het adres van de betreffende school zodat wij de school aan onze database kunnen toevoegen.

Persoonlijke berichten

Hoe verstuur ik een persoonlijk bericht?

Om een persoonlijk bericht te versturen ga je eerst naar het profiel van de persoon aan wie je het bericht wilt versturen (je komt hier eenvoudig door zijn of haar naam in te typen in de zoekbalk bovenaan de pagina). Ga naar het profiel en klik rechts van de profielfoto op het berichten icoontje.

Je bent nu in jouw persoonlijke inbox waar je het bericht kunt typen en versturen.

Heb je al eerder een bericht aan iemand gestuurd dan kun je direct naar jouw berichtenpagina. Klik rechts bovenaan de pagina in de rode balk op ‘Berichten’. Je komt dan direct in jouw persoonlijke inbox waar je verder kunt gaan met jouw gesprekken. Tip: gebruik de zoekbalk om te zoeken in oude gesprekken.

Het is niet mogelijk om verstuurde berichten te verwijderen.

Waarom kan ik geen kattebelletjes meer versturen?

Vanaf heden is het niet meer mogelijk om kattebelletjes te versturen. Maar goed nieuws: je kunt per maand één gratis bericht versturen! Heb jij bijvoorbeeld op 4 maart een gratis berichtje verstuurd naar een oud-schoolgenoot, dan kun jij op 5 april weer opnieuw een gratis bericht versturen.

Wil je liever onbeperkt berichten versturen? Word dan SchoolBANK PLUS vanaf slechts €1,46 per maand. Klik op de knop 'meteen beginnen' om direct over te stappen.

E-mails van SchoolBANK

Ik kan de nieuwsbrief of andere e-mails van SchoolBANK niet ontvangen?

Er zijn enkele providers die e-mails afkomstig van SchoolBANK als ongewenste post of "junk mail" beschouwen. Om deze problemen in de toekomst te voorkomen kun je de volgende e-mailadressen toevoegen aan je lijst met contactpersonen of aan je ‘veilige lijst’: team@schoolbank.nl en noreply@schoolbank.nl. Mocht dit niet lukken, dan kun je je het beste wenden tot je e-mailprovider.

Ik ontvang ongewenste reclame / spam

Het kan voorkomen dat je ongewenste reclame (ook wel spam genoemd) ontvangt van een adres van SchoolBANK. Als je SPAM van SchoolBANK ontvangt gebeurt dit omdat er onrechtmatig gebruik gemaakt wordt van onze naam.

In dit geval is het beste advies om deze ongewenste e-mail als SPAM te markeren in je inbox. Hiermee voorkom je dat er vaker ongewenste e-mail in je inbox terecht komt en dat mailproviders toekomstige spam beter kunnen tegenhouden.

We versturen in principe alléén e-mails vanuit noreply@schoolbank.nl en team@schoolbank.nl, deze kun je toevoegen aan veilige afzenders.

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

Via de nieuwsbrief word je op de hoogte gehouden van nieuwtjes, winacties en de leukste blogartikelen. Wil je je toch afmelden voor de nieuwsbrief dan kan dat op 2 manieren:

Klik bovenaan de pagina op 'Meer', vervolgens op 'Instellingen en scroll naar het blok 'Nieuwsbrieven en aanbiedingen'. Hier kun je je aan- of afmelden voor de nieuwsbrief. Je kunt je ook afmelden door onderaan in de nieuwsbrief op 'Afmelden' te klikken.

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor de persoonlijke notificatiemail?

De notificatiemail bevat alleen voor jouw relevante updates en wordt maximaal 1 keer per week verstuurd. Wil je je toch afmelden? Klik bovenaan de pagina op 'Meer', vervolgens op 'Instellingen' en scroll naar het blok 'Mijn updates'. Hier kun je je aan- of afmelden voor de persoonlijke notificatiemail.

Reünies

Hoe kondig ik een reünie aan?

Wil jij een reünie op je oude school aankondigen? Dat kan! Ga naar de betreffende schoolpagina, klik op de knop 'reünie aankondigen' en vul het formulier in. Geef aan wanneer de reünie is, waar hij wordt gehouden en wat het kost. Je kunt bij je aankondiging ook nog een toepasselijke foto toevoegen.

Alle schoolgenoten die staan ingeschreven op de schoolpagina ontvangen automatisch een e-mail met jouw oproep.

Hoe weet ik of er een reünie is gepland op mijn oude school?

Zoek jouw oude school op via de zoekbalk. In het tweede blok van de schoolpagina kun je zien of er reeds een reünie is aangekondigd. Nog geen oproep maar ben je wel geïnteresseerd in een reünie? Geef jouw interesse door via de rode knop 'ja, ik wil een reünie'.

Docenten

Staan er ook docenten op SchoolBANK, en hoe kan ik die dan vinden?

Je kunt uiteraard via de zoekfunctie op naam van je ex-docent zoeken of begin bij het zoeken naar jouw oude school en bekijk op de schoolpagina de oud-schoolgenoten.

Ik ben docent, kan ik dat ook aangeven op jullie website?

Als je docent bent (of bent geweest) op een school en je wilt dat graag vermelden kan je dat als volgt doen.

Stap 1. Klik op ‘Mijn Pagina’ in de rode balk bovenaan de pagina. Klik op het 'pennetje' om jouw profiel aan te passen.

Stap 2. Klik het tabblad ‘Mijn scholen’ open en klik op ‘Voeg nieuw toe’.

Stap 3. Typ de naam van de plaats in en selecteer een plaatsnaam uit de lijst. Typ de naam van de school in en selecteer een school uit de lijst. Geef aan dat je docent was op deze school en vul jouw schoolperiode in.

Stap 4. Ben je klaar? Klik dan op ‘Opslaan.

Je kunt jouw oude school ook terugvinden via de zoekbalk. Vul in de zoekbalk de naam van de school in. Kies uit de zoekresultaten de betreffende school en klik op de naam. Klik op de groene knop 'Voeg toe' en vul jouw schoolperiode in.

Foto's en klassenfoto's

Hoe voeg ik mijn profielfoto toe?

Ga naar 'Mijn pagina' en klik naast jouw naam op het ‘pennetje’ om jouw profiel aan te passen. Klik bovenaan op de fotocamera en voeg een foto toe vanaf jouw computer. Klik op 'Opslaan'.

Hoe kan ik klassenfoto’s toevoegen?

Ga naar 'Mijn pagina' en scroll naar het blok met klassenfoto's. Klik op 'Plaats foto' en volg de stappen.

Stap 1. Klik op 'Selecteer of sleep om een foto toe te voegen' en selecteer een klassenfoto van jouw computer, tablet of mobiele telefoon. Je kunt ook direct een foto naar het kader slepen.

Stap 2. Klik in de rechterhoek van de foto op 'Bewerken'. Je kunt de foto hier draaien en in- en uitzoomen met het plus- en minteken. Klik op het 'vinkje' om jouw bewerking op te slaan.

Stap 3. Schrijf een onderschrift bij je foto (in de blauwe balk) en selecteer de map waarin je jouw foto wilt plaatsen. In dit geval 'Schoolfoto's'. Selecteer de school waar deze foto bijhoort en vul een schoolperiode in. (Let op: je kunt alleen een schoolfoto toevoegen als je geregistreerd staat bij een school).

Stap 4. Geef aan wie je herkent op de foto. Klik rechts van de foto op 'Persoon toevoegen', plaats een rechthoek over de persoon die je kent en maak het rechthoek eventueel kleiner of groter. Vul de juiste naam in en selecteer de naam uit de lijst. De naam is nu toegevoegd aan de foto. Je kunt dit meerdere keren herhalen tot al jouw oud-klasgenoten zijn toegevoegd. Klik op 'Klaar' om terug te keren.

Stap 5 . Is alles ingevuld? Klik dan onderaan op 'Plaats foto'.

De klassenfoto is nu toegevoegd!

Het lukt niet om een klassenfoto toe te voegen, wat nu?

Om een klassenfoto toe te voegen moet je geregistreerd staan op een school. Klik op het icoontje ‘Mijn Pagina’ bovenaan de pagina. Controleer in het bovenste blok of je een school hebt toegevoegd. Zo niet, volg onderstaande stappen:

Stap 1. Klik op het ‘pennetje’ om jouw profiel aan te passen.

Stap 2. Klik het tabblad ‘Mijn scholen’ open en klik op ‘Voeg nieuw toe’.

Stap 3. Typ de naam van de plaats in en selecteer een plaatsnaam uit de lijst. Typ de naam van de school in en selecteer een school uit de lijst. Geef aan of je docent was op deze school en vul jouw schoolperiode in.

Stap 4. Ben je klaar? Klik dan op ‘Opslaan.

Je kunt nu een klassenfoto toevoegen aan jouw school. Let op: een foto mag maximaal 8 mb zijn.

Hoe kan ik persoonlijke foto’s toevoegen?

Ga naar 'Mijn pagina' en scroll naar het blok met foto's. Klik op 'Plaats foto' en volg de stappen.

Stap 1. Klik op 'Selecteer of sleep om een foto toe te voegen' en selecteer een foto van jouw computer, tablet of mobiele telefoon. Je kunt ook direct een foto naar het kader slepen.

Stap 2. Klik in de rechterhoek van de foto op 'Bewerken'. Je kunt de foto hier draaien en in- en uitzoomen met het plus- en minteken. Klik op het 'vinkje' om jouw bewerking op te slaan.

Stap 3. Schrijf een onderschrift bij je foto (in de blauwe balk) en selecteer de map waarin je jouw foto wilt plaatsen. In dit geval 'Mijn foto's'.

Stap 4. Geef aan wie je herkent op de foto. Klik rechts van de foto op 'Persoon toevoegen', plaats een rechthoek over de persoon die je kent en maak het rechthoek eventueel kleiner of groter. Vul de juiste naam in en selecteer de naam uit de lijst. De naam is nu toegevoegd aan de foto. Klik op 'Klaar' om terug te keren.

Stap 5 . Is alles ingevuld? Klik dan onderaan op 'Plaats foto'.

De foto is nu toegevoegd!

Hoe groot mogen de foto's zijn die ik toevoeg?

Foto's mogen maximaal 8 mb (megabyte) zijn. Foto's kun je bijvoorbeeld verkleinen met het programma 'Paint' dat standaard bij Windows wordt geleverd. Hier volgen de instructies:

Klik op 'Start' (in de Windows taakbalk). Ga naar 'Programma's', kies 'Bureau-accessoires' en klik op 'Paint'. Open de foto die verkleind moet worden. Ga naar 'Afbeelding' en kies 'Uitrekken/hellen'. Vul hier in hoeveel procent je jouw afbeelding wilt verkleinen (bijvoorbeeld 50%). Klik op 'Ok'. Ga naar 'Bestand' en kies 'Opslaan'. Sla de afbeelding op als een JPG-bestand. Gebruik het opgeslagen bestand om het opnieuw te proberen.

Hoe verwijder ik een foto?

Klik rechtsboven een door jou toegevoegde foto op 'Verwijder' om een foto te verwijderen. Als je de foto niet zelf hebt toegevoegd is het niet mogelijk om de foto te verwijderen.

Hoe wijzig of verwijder ik namen op een (klassen)foto die ik heb toegevoegd?

Klik rechts van de foto achter de naam die je wilt verwijderen op het kruisje. Wil je een naam wijzigen? Verwijder de naam door middel van het kruisje en voeg de naam opnieuw toe.

Ik ben getagd op een foto die ik niet zelf heb toegevoegd. Hoe verwijder ik de tag?

Alleen de persoon die de foto heeft toegevoegd, kan namen wijzigen of verwijderen. Indien het jouw eigen naam betreft kun je dit wel aangeven bij de eigenaar van de foto. Klik in de rode balk bovenaan de pagina op 'Mijn schooltijd' en ga naar de betreffende notificatie. Klik op 'Toon opties' en kies bij 'Stuur bericht' voor 'Stuur bericht naar ...'. Er wordt een bericht verstuurd naar de eigenaar van de foto met het verzoek om de tag te verwijderen.

Technische problemen

Ik ontvang geen e-mails van SchoolBANK, wat nu?

Er zijn enkele providers die e-mails afkomstig van SchoolBANK als ongewenste post of "junk mail" beschouwen. Om deze problemen in de toekomst te voorkomen kun je de volgende e-mailadressen toevoegen aan je lijst met contactpersonen of aan je ‘veilige lijst’: team@schoolbank.nl, bericht@schoolbank.nl en noreply@schoolbank.nl. Mocht dit niet lukken, dan kun je je het beste wenden tot je e-mailprovider.

Hoe kan ik cookies accepteren zodat ik SchoolBANK kan gebruiken?

Sinds 2012 is er een strenge Cookie wet in Nederland waarin staat dat websites verplicht zijn te melden dat ze cookies gebruiken en de bezoeker om toestemming vragen.

Bekijk de stappen (per browser) om de cookies te verwijderen:

Internet Explorer: kies in het menu voor de optie 'Extra' (of 'Tools') en vervolgens de optie 'Internet Opties' ('Internet Options'). Klik vervolgens op het tabblad 'Privacy'. Schakel het selectievakje ‘Cookies en websitegegevens’ in en selecteer verwijderen.

Google Chrome: klik op de drie horizontale streepjes rechts bovenin je venster en selecteer ‘Instellingen’. Klik onderin op ‘Geavanceerde instellingen weergeven’. Onder het kopje ‘Privacy’ staat een knop ‘Instellingen voor inhoud’. Klik hierop. Bovenaan staat ‘Cookies’; klik hier op ‘Alle cookies en sitegegeven’. Klik in de rechterbovenhoek op ‘Alles verwijderen’ en vervolgens op ‘Ok’ of ‘Gereed’.

Firefox: klik op de menuknop, kies ‘Geschiedenis’ en daarna ‘Recente geschiedenis wissen’. Stel de Te wissen tijdsperiode in op ‘Alles’. Klik op de pijl naast ‘Details’ om de lijst met geschiedenisitems uit te vouwen. Selecteer ‘Cookies’ en verzeker je ervan dat andere items die je wilt behouden niet zijn geselecteerd.

Safari (Mac): kies ‘Voorkeuren’ in het taakmenu en klik op ‘Beveiliging’. (Het taakmenu bevindt zich rechtsboven in het Safari-venster en ziet eruit als een tandwiel.) Klik op ‘Cookies tonen. Selecteer een of meer cookies en klik op ‘Verwijderen’ of ‘Alles verwijderen’. Als je het verwijderen cookies hebt voltooid, klik je op ‘Gereed’.

Privacy wetgeving en AVG

Wat is privacy wetgeving, AVG en GDPR?

Vanaf 25 mei 2018 is de nieuwe Europese privacywet, Algemene Verordening Gegevensbescherming, in werking getreden. Vanaf dat moment gelden in alle landen van de Europese Unie dezelfde privacyregels om persoonsgegevens te beschermen. Internationaal staat deze wet bekend als GDPR, General Data Protection Regulation. Kijk voor meer algemene informatie over de AVG op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wanneer gaat de nieuwe privacywetgeving in?

De nieuwe privacywetgeving is vanaf 25 mei 2018 van kracht gegaan.

Wat is er veranderd op SchoolBANK.nl?

Om onze gebruikers en hun persoonlijke gegevens beter te beschermen hebben wij een aantal zaken aangepast. Dit zijn de belangrijkste:

Leeftijdsgrens: in de nieuwe wetgeving moeten personen boven de 16 jaar zijn om toegang te krijgen tot een sociaal platform. Wij zijn daarom verplicht om naar jouw leeftijd te vragen wanneer je je wilt registreren op SchoolBANK.

Tagging: als je genoemd wordt in een foto (getagged) kun je de tag (laten) verwijderen.

Privacy modus: gebruikers kunnen zelf aangeven of hun SchoolBANK profiel door zoekmachines (zoals Google) kunnen worden doorzocht. Staat je profiel op privé? Dan kunnen andere gebruikers je alleen binnen SchoolBANK vinden en niet via zoekmachines. Let op: indien je jouw profiel op privé zet kan het 2 tot 5 weken duren voordat je ook echt uit de zoekmachinelijst verdwenen bent. Dit heeft te maken met de manier waarop zoekmachines indexeren.

Hoe gaat SchoolBANK met persoonlijke data om?

SchoolBANK is een sociaal platform waar iedere gebruiker een persoonlijk profiel heeft en foto’s en herinneringen kan delen. Wij gaan uiteraard zorgvuldig om met deze gegevens om zo een veilige online omgeving voor SchoolBANK gebruikers te waarborgen.

Wij maken ook gebruik van cookies. Meer informatie vind je op de Privacy en cookiebeleid pagina. Deze vind je onderaan deze pagina.

Hoe kan ik mijn vindbaarheid via zoekmachines buiten SchoolBANK wijzigen?

Klik rechts bovenaan in de rode balk op 'Meer' en vervolgens op 'Instellingen'. Scroll naar het blok 'Privacy'. Als deze instelling ingeschakeld is kunnen mensen je profiel vinden via zoekmachines buiten SchoolBANK.nl. Als deze instelling is uitgeschakeld, verschijnt je profiel niet in de zoekresultaten van zoekmachines buiten SchoolBANK.nl. Het kan tot 5 weken duren voordat dit door de zoekmachines is verwerkt. Je profiel kan dan nog steeds op SchoolBANK worden gevonden als mensen op je naam zoeken.

Ik heb mijn profiel op privé gezet maar sta nog steeds in Google, hoe kan dat?

Zoekmachines zoals Google doorzoeken websites eens in de paar weken, het kan dus zijn dat het even duurt voordat de zoekmachines zien dat jouw profielpagina niet openbaar is. Dit kan gemiddeld tussen de 2 en 5 weken duren.

Wat gebeurt er met mijn SchoolBANK foto's als ik mijn account laat verwijderen?

Je hebt in de nieuwe wetgeving het recht om vergeten te worden. Dat betekent dat wij op jouw verzoek je account helemaal voor je kunnen verwijderen. Alle persoonlijke data, dus jouw persoonlijke foto's, herinneringen die je hebt geplaatst en alle informatie op jouw profiel wordt verwijderd.

Gebruiksvoorwaarden

Waar vind ik de gebruiksvoorwaarden van SchoolBANK?

Klik hier om de gebruiksvoorwaarden van SchoolBANK na te lezen.

Contact

Nog meer vragen?

Als je er na het lezen van deze veel gestelde vragen nog niet uitkomt, kan je een e-mail sturen aan SchoolBANK via team@schoolbank.nl. We lezen alle berichten, en zullen proberen zo snel mogelijk te reageren op concrete problemen.

Tips

Tips om gevonden te worden

1. Voeg je scholen toe aan je profiel – zo kunnen oud-schoolgenoten je makkelijker vinden.

2. Vul je profiel aan - hoe meer informatie je invult, hoe meer interessante updates je ontvangt!

3. Vergeet niet je profielfoto toe te voegen – dit zorgt ervoor dat jouw profiel veel vaker wordt bekeken.

Tips om oud-schoolgenoten terug te vinden

1. Meld je aan voor de notificatiemail en ontvang updates over jouw schooltijd. Zo blijf je op de hoogte van bijvoorbeeld nieuw toegevoegde klassenfoto’s.

2. Ben je op zoek naar oud schoolgenoten? Begin je zoektocht met onze handige zoekfunctie.

Kun je geen antwoord vinden op je vraag, neem dan contact op met de helpdesk. Klik hier om direct contact op te nemen.